Antonius Caviar. Pasja, tradycja i sukces…

Kawior spod Olsztyna jest uznawany przez wielu za najlepszy tego rodzaju produkt na świecie. Globalny sukces to zasługa pasji, tradycji oraz zaangażowania, które sprawiły, że Antonius Caviar rozpieszcza najbardziej wymagające podniebienia…

Globalny rynek dóbr luksusowych to właściwie oddzielna kategoria biznesowa. To świat, który rządzi się swoimi – wymagającymi prawami. Cel? Przede wszystkim jakość. Bo to właśnie jakość jest kluczowym aspektem spajającym marki skupione wokół wspomnianego rynku. Niesłychanie trudno znaleźć w tej przestrzeni rodzimych producentów. Wyjątkiem jest Antonius Caviar – polska firma, która w ciągu kilku lat stała się czołowym producentem kawioru w skali globu. Dziś wspomniana marka obsługuje topowe restauracje w Paryżu, Nowym Jorku, a nawet w Singapurze. Na czym polega sukces przedsiębiorstwa?

Bez pasji nie ma sukcesu

Gospodarstwo Rybackie „GOSŁAWICE” istnieje od 55 lat. Przedsiębiorstwo jest dziełem zawodowego życia Antoniego Łakomiaka. Firma, która dziś jest największym hodowcą jesiotra w Europie zrodziła się przede wszystkim z pasji do ryb, która jak się okazuje – potrafi być zaraźliwa…

Jeśli otaczasz się ludźmi, którzy mają pasję do tego co robią i uda Ci się stworzyć zespół – możesz być pewien, że osiągniesz sukces – mówi Antoni Łakomiak.

Ale dotarcie na szczyt, a utrzymanie się na nim to zupełnie odrębne historie. W przypadku twórcy tytułowej marki wszystko zaczęło się od pasji, ale dalsze kroki biznesowe okazały się efektem zaangażowania i profesjonalnego podejścia.

W naszej spółce pracują wielopokoleniowe rodziny, ludzie oddani rybom i zżyci z firmą, co przekłada się na wyjątkowe podejście do codziennej pracy w Gospodarstwie. Pracownicy to dla nas prawdziwa wartość – ich zaangażowanie, miłość do ryb i zakorzenienie w Gospodarstwie mają rzeczywisty wpływ na sukces firmy – podkreśla Antoni Łakomiak.

Czym jest profesjonalizm w rybackim fachu? To skupienie się na detalach – nawet tych najdrobniejszych, bardzo często niewidocznych dla oka. Słońce, deszcz, wiatr ze wschodu? A może nagła zmiana ciśnienia lub nieco odmienny odcień wody…? Wszystko to ma ogromne znaczenie względem zachowania ryb – podkreśla pan Antoni. Z ryb można czytać jak z książki, choć nie zawsze da się wszystko przewidzieć. Aby minimalizować ryzyko wpadki – warto wytężać wszelkie zmysły. Tylko w ten sposób dotrzemy do perfekcji, która ma swoje przedłużenie w postaci wysokiej jakości produktu, który jest obiektem pożądania smakoszów z całego świata…

Z Polski do Singapuru

Antonius Caviar to marka kawioru, którego produkcja odbywa się w Rusi – niewielkiej miejscowości pod Olsztynem. Cykl produkcyjny i dystrybucja to efekt działań wspomnianego gospodarstwa rybackiego. Nazwa kawioru nawiązuje do jego twórcy – pana Antoniego. Jakimi walorami odznacza się kawior goszczący na stołach najbardziej wybitnych restauracji świata?

Polski kawior to produkt niepasteryzowany, pozyskiwany w tradycyjny sposób oraz przygotowywany przy użyciu metody „Malossol”. W ofercie tytułowej marki można znaleźć dwie odmiany kawioru. Oscietra to kawior z jesiotrów gatunku Acipenser gueldenstaedtii. Duże ziarna mają delikatnie orzechowy, intrygujący, nasycony smak. Przyjmują odcienie szarości, brązu, oliwki, a nawet złota. Z kolei Siberian otrzymywany jest z jesiotra Acipenser baerii. Jego perły charakteryzują się intensywnym aromatem i występują w odcieniach od czerni do jasnego brązu.

Wyjątkowość tytułowego kawioru znajduje swój początek w doskonałych warunkach hodowli jesiotra, niezurbanizowanym terenie i krystalicznie czystych wodach Warmii. Do produkcji kawioru wykorzystywane są wyłącznie samice jesiotrów, pochodzące z własnej hodowli. Możliwość kontrolowania każdego aspektu życia ryby (od rozrodu, przez właściwości pożywienia, jakość wody, aż po monitoring zdrowia ryb) ma decydujący wpływ na jakość ikry. Również sam proces produkcji kawioru dopracowany jest w najmniejszych detalach. Nad jego przebiegiem czuwają wykwalifikowani technolodzy żywności i ichtiolodzy, którzy zapewne muszą czuć się dumni, widząc swoje dzieło na stołach najlepszych lokali – od Polski – po Singapur.

Z pokolenia na pokolenie

Historia Gospodarstwa Rybackiego „GOSŁAWICE” oraz marki Antonius Caviar jest bogata i inspirująca. Również dlatego, że posiada swoją kontynuację. Antoni Łakomiak już jako dziecko pasjonował się rybami. Wraz z ojcem i bratem spędzali całe dnia nad wodą. Swoimi zainteresowaniami zaraził własne dzieci, które dziś – stanowiąc nieodłączną część tytułowej marki opowiadają o wartościach, które wszczepił im ojciec.

Moja motywacja? Jest nią fakt, że mogę opowiadać o rodzinnej firmie, która powstała z pasji oraz o produkcie, który dojrzewał pod naszym okiem przez kilkanaście lat, bo tyle trwa cały proces przygotowania kawioru – podkreśla Agata Łakomiak-Winnicka – córka pana Antoniego. Mój ojciec zawsze powtarzał, że należy znaleźć swoją drogę. Oceny? Nie są najważniejsze. Ważniejsza jest pasja – dodaje. Pan Antoni był uczniem trójkowym, natomiast dzieło jego życia – Antonius Caviar uzyskuje najwyższe oceny w skali wybitnych recenzentów.

Poprzedni artykuł

Michał Danowski: Co z tą wodą...?

Następny artykuł

Renesans, roller-coastery i zabawa dla całej rodziny

powiązane artykuły
Total
0
Share