Nowe zamówienie jest niezbędne ze względu na stały rozwój terminala i spodziewaną kontynuację zapotrzebowania na nowe usługi. Wzrost będzie możliwy poprzez budowę nowego, głębokowodnego Terminalu 3, którego otwarcie planowane jest na wiosnę 2024 roku. W rezultacie do 2025 r. terminal zwiększy swoje obecne zdolności przeładunkowe z 2,9 mln TEU do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie.
Zarówno nowe ARTGs, jak i zmodernizowane suwnice zostaną wyposażone w najnowsze technologie ARTG firmy Konecranes. Zdalne stacje operacyjne (ROS) będą nadzorować obsługę ciężarówek; technologia optycznego rozpoznawania znaków (OCR) będzie w stanie zidentyfikować indywidualne numery kontenerów; a rozpoznawanie ciężarówek wewnętrznych/zewnętrznych będzie oparte na technologii identyfikacji radiowej (RFID), która przechwytuje inteligentne etykiety za pomocą fal radiowych.
Nowe i zmodernizowane suwnice ARTG mają wiele zalet. Zapewnią wysoką wydajność i przewidywalność operacji, a także poprawią bezpieczeństwo, ponieważ interakcja człowiek-maszyna będzie znacznie mniejsza niż w przypadku tradycyjnych, ręcznie obsługiwanych RTG. Wreszcie, inwestycja ta jest zgodna z zaangażowaniem DCT w promocję zrównoważonych działań, ponieważ obie firmy korzystają z przyjaznych dla środowiska rozwiązań.
To bardzo ambitny projekt, kluczowy dla naszych planów rozwoju. Potrzebowaliśmy dostawcy z doświadczeniem w obsłudze zarówno ręcznych, jak i zautomatyzowanych suwnic, a także ich modernizacji i integracji z naszym wewnętrznym oprogramowaniem PSA. Zależało nam również na najbardziej zaawansowanych maszynach, które są wyposażone w inteligentne funkcje. Mamy zaufanie do propozycji technicznej Konecranes pod każdym względem – powiedział Mustafa Dagan, Dyrektor Techniczny DCT Gdańsk.
Ten zakup zdecydowanie przyczyni się do rozwoju i wzrostu zaawansowania technologicznego naszej firmy, a także zapewni wyższą wydajność i bezpieczeństwo zarówno naszym pracownikom, jak i klientom. Jestem pewien, że pomoże nam to szybciej i skuteczniej ruszyć z naszymi nowymi ambitnymi projektami w najbliższej przyszłości. Nasza współpraca z firmą Konecranes odzwierciedla również nasze wspólne zaangażowanie w zrównoważone działania i inwestycje, świadcząc usługi o niskim śladzie węglowym, zarówno na etapie budowy, jak i wdrażania nowego sprzętu – powiedział Charles Baker, Dyrektor Generalny DCT Gdańsk.
Jesteśmy bardzo dumni, że DCT Gdańsk wybrało nas do tej ważnej modernizacji. Jesteśmy pewni, że możemy ją zrealizować, ponieważ mamy udokumentowane doświadczenie w dostarczaniu suwnic ARTG i posiadamy referencje od wielu klientów – powiedział Roman Ivanov, Sales Manager EMEA, Konecranes, Port Solutions.
źródło: DCT Gdańsk