Chcemy, aby Arka Gdynia postrzegana była nie tylko jako klub piłkarski, ale również projekt prospołeczny, który dzięki rzeszy naszych kibiców jest w stanie dotrzeć do bardzo szerokiej grupy odbiorców – wyjaśnia Paweł Bień, dyrektor operacyjny Arki Gdynia. – Chcąc to osiągnąć, tworzymy przedsięwzięcia, które zaspokoją powszechne potrzeby. Jednym z nich jest organizacja działań pod hasłem Arka Znaczy Zdrowie. Mają one na celu promowanie aktywności fizycznej oraz zdrowego stylu życia zarówno wśród młodzieży, jak i dorosłych. Pierwsze efekty można było dostrzec na meczu z Chrobrym Głogów, gdzie zaprezentowaliśmy pokaz gry w walking futbol.
„Różowy Październik” to globalna kampania. W jej ramach organizowane są wydarzenia, które mają na celu edukację społeczeństwa w zakresie profilaktyki oraz wspieranie osób dotkniętych rakiem piersi. Do akcji dołącza również Arka Gdynia. Zorganizuje wyjątkowe wydarzenie, które ma na celu nie tylko promocję zdrowego stylu życia, ale przede wszystkim zwiększenie świadomości na temat profilaktyki raka piersi oraz wsparcie działań w walce z tą chorobą.
Z tej okazji 20 października, w domowym meczu w ramach 13. kolejki Betclic 1 Ligi z Pogonią Siedlce, zawodnicy wystąpią w wyjątkowych różowych koszulkach podkreślających charakter wydarzenia.
Wierzymy, że piłkarskie święto będzie doskonałą okazją do zjednoczenia się w tej szczytnej sprawie – dodaje Paweł Bień. – Projekt nazwaliśmy Pier(w)si #wGdyni, bo jako pierwszy klub sportowy w naszym mieście weźmiemy czynny udział w akcji, która od lat jest międzynarodową kampanią, a dzień 15 października Europejskim Dniem Walki z Rakiem Piersi.
Celem jest nie tylko rozegranie emocjonującego meczu, ale także stworzenie przestrzeni do wymiany doświadczeń, edukacji na temat znaczenia regularnych badań profilaktycznych oraz wzajemnego wsparcia.
Dzięki zaangażowaniu w akcję możemy wspólnie budować społeczność, która aktywnie działa na rzecz poprawy zdrowia publicznego i niesienia pomocy tym, którzy jej potrzebują – mówi Paweł Bień.
Oprócz samego wydarzenia na boisku, podczas dnia meczowego zaplanowanych jest szereg aktywności dotyczących badań prewencyjnych. Wydarzenie patronatem objęli m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia, Gdański Uniwersytet Medyczny, Szpitale Pomorskie, Wydział Zdrowia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego oraz firmy: POLMED i Energa SA. Klub chce podjąć współpracę również z innymi instytucjami medycznymi i naukowymi, podkreślając przy tym, jak ważna jest diagnostyka onkologiczna.
Pragniemy zaprosić instytucje publiczne, organizacje pozarządowe, firmy oraz osoby prywatne do aktywnego udziału w tym wydarzeniu. Istnieje wiele możliwości wsparcia naszej inicjatywy, zarówno poprzez bezpośrednie uczestnictwo w meczu, jak i zaangażowanie w jego organizację, sponsorowanie nagród czy też promocję akcji w swoich środowiskach. Każda forma wsparcia jest niezwykle cenna i przyczyni się do sukcesu, jakim będzie zwiększenie świadomości na temat profilaktyki prozdrowotnej – stwierdza Dyrektor Arki.
Klub sportowy jest nośnikiem społecznej odpowiedzialności, a na trybunach Stadionu Miejskiego w Gdyni regularnie zasiada tysiące kobiet, zaś przed telewizorami i w mediach społecznościowych Arkę Gdynia obserwują dziesiątki tysięcy fanek.
źródło: UM Gdynia