Król Europy

Segment SUV-ów ma dziś ogromne znaczenie na Starym Kontynencie. Autem, które zdominowało ostatnie lata w Europie jest Hyundai TUCSON. Czwarta generacja tego modelu nadal cieszy się popularnością wśród europejskich klientów. Jak wygląda sytuacja w Polsce? Sprawdzamy!

Według danych zebranych przez JATO Dynamics, globalnego dostawcę analiz biznesowych dla branży motoryzacyjnej, TUCSON stał się najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie kompaktowych SUV-ów w Europie w 2022 roku, w liczbie 150 803 zarejestrowanych egzemplarzy. Chociaż europejski rynek nowych samochodów odnotował spadek w stosunku rok do roku, sprzedaż TUCSONA wzrosła o jeden procent w porównaniu z 2021 rokiem. Tak dobre wyniki sprzedaży sprawiły, że popularny średniej wielkości SUV Hyundaia zajął ósme miejsce wśród wszystkich samochodów sprzedawanych w regionie.

TUCSON okazał się popularnym modelem w całej Europie w 2022 roku, szczególnie na największych rynkach Hyundaia. W Hiszpanii TUCSON był najlepiej sprzedającym się modelem w 2022 roku, ze skumulowaną sprzedażą 21 985 sztuk, a to dzięki innowacyjnym funkcjom, najnowocześniejszej konstrukcji i gamie układów napędowych dostosowanych do każdego kierowcy. Tymczasem Hyundai Motor Spain zakończył rok na trzecim miejscu pod względem sprzedaży na rynku hiszpańskim, osiągając rekordowy udział na poziomie 7,32 procenta.

fot. Hyundai/materiały prasowe

W Wielkiej Brytanii w 2022 roku Hyundai osiągnął największy w historii udział w rynku wynoszący 5,0 procent, osiągając liczbę 80 419 nowych aut zarejestrowanych w okresie 12 miesięcy. Spośród nich TUCSON stanowił 27 839 rejestracji, czyli 35 procent ogólnej sprzedaży. Dzięki bogatemu wyposażeniu, stylowemu designowi i niskoemisyjnym układom napędowym, ten średniej wielkości SUV zdobył 5,3% udziału w rynku w swoim segmencie. TUCSON był najpopularniejszym SUV-em średniej wielkości wśród brytyjskich konsumentów i siódmym najlepiej sprzedającym się samochodem w kraju ogółem.

We Francji TUCSON okazał się najpopularniejszym modelem Hyundaia w 2022 roku z prawie 18 000 rejestracji. Tymczasem był to także najlepiej sprzedający się samochód ogółem w Irlandii, osiągając wynik 6432 sprzedanych egzemplarzy.

Również w Polsce TUCSON był najpopularniejszym modelem marki Hyundai w 2022 roku. Zarejestrowanych zostało 9198 sztuk tego modelu, a jego udział w segmencie C-SUV wyniósł 9,2%.

fot. Hyundai/materiały prasowe

Dzięki nowoczesnemu designowi i innowacyjnym elementom bezpieczeństwa, które zapewniają wartość wykraczającą poza segment, TUCSON czwartej generacji podnosi poprzeczkę w klasie SUV-ów. Wyposażony w najlepszy w swojej klasie, zorientowany na rodzinę pakiet bezpieczeństwa, zapewnia spokój ducha klientom Hyundaia. Niezależna organizacja oceniająca pojazdy, European New Car Assessment Program (Euro NCAP), przyznała modelowi maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w zakresie bezpieczeństwa.

Unikalne, typowe dla TUCSONA światła do jazdy dziennej (DRL) w technologii LED są płynnie zintegrowane z przednim grillem. Dzięki najnowocześniejszej technologii półlustrzanego oświetlenia, chromowany wygląd osłony chłodnicy przybiera kształty przypominające klejnoty po włączeniu świateł DRL, dodając do eleganckiej stylizacji element przyciągający wzrok.

fot. Hyundai/materiały prasowe

Dzięki 48-woltowym łagodnym hybrydom z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym, napędowi w pełni hybrydowemu i hybrydowemu typu plug-in, TUCSON oferuje najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych w segmencie kompaktowych SUV-ów. Tymczasem jego wariant N Line łączy w sobie najbardziej dynamiczny design i komfort z inspirowaną sportami motorowymi stylistyką N.

Poprzedni artykuł

Pierwsze wiosenne słońce. Kompan czy wróg...?

Następny artykuł

Gdynia: Znakomita informacja dla żeglarzy i motorowodniaków!

powiązane artykuły
Total
0
Share