Według danych zebranych przez JATO Dynamics, globalnego dostawcę analiz biznesowych dla branży motoryzacyjnej, TUCSON stał się najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie kompaktowych SUV-ów w Europie w 2022 roku, w liczbie 150 803 zarejestrowanych egzemplarzy. Chociaż europejski rynek nowych samochodów odnotował spadek w stosunku rok do roku, sprzedaż TUCSONA wzrosła o jeden procent w porównaniu z 2021 rokiem. Tak dobre wyniki sprzedaży sprawiły, że popularny średniej wielkości SUV Hyundaia zajął ósme miejsce wśród wszystkich samochodów sprzedawanych w regionie.
TUCSON okazał się popularnym modelem w całej Europie w 2022 roku, szczególnie na największych rynkach Hyundaia. W Hiszpanii TUCSON był najlepiej sprzedającym się modelem w 2022 roku, ze skumulowaną sprzedażą 21 985 sztuk, a to dzięki innowacyjnym funkcjom, najnowocześniejszej konstrukcji i gamie układów napędowych dostosowanych do każdego kierowcy. Tymczasem Hyundai Motor Spain zakończył rok na trzecim miejscu pod względem sprzedaży na rynku hiszpańskim, osiągając rekordowy udział na poziomie 7,32 procenta.
W Wielkiej Brytanii w 2022 roku Hyundai osiągnął największy w historii udział w rynku wynoszący 5,0 procent, osiągając liczbę 80 419 nowych aut zarejestrowanych w okresie 12 miesięcy. Spośród nich TUCSON stanowił 27 839 rejestracji, czyli 35 procent ogólnej sprzedaży. Dzięki bogatemu wyposażeniu, stylowemu designowi i niskoemisyjnym układom napędowym, ten średniej wielkości SUV zdobył 5,3% udziału w rynku w swoim segmencie. TUCSON był najpopularniejszym SUV-em średniej wielkości wśród brytyjskich konsumentów i siódmym najlepiej sprzedającym się samochodem w kraju ogółem.
We Francji TUCSON okazał się najpopularniejszym modelem Hyundaia w 2022 roku z prawie 18 000 rejestracji. Tymczasem był to także najlepiej sprzedający się samochód ogółem w Irlandii, osiągając wynik 6432 sprzedanych egzemplarzy.
Również w Polsce TUCSON był najpopularniejszym modelem marki Hyundai w 2022 roku. Zarejestrowanych zostało 9198 sztuk tego modelu, a jego udział w segmencie C-SUV wyniósł 9,2%.
Dzięki nowoczesnemu designowi i innowacyjnym elementom bezpieczeństwa, które zapewniają wartość wykraczającą poza segment, TUCSON czwartej generacji podnosi poprzeczkę w klasie SUV-ów. Wyposażony w najlepszy w swojej klasie, zorientowany na rodzinę pakiet bezpieczeństwa, zapewnia spokój ducha klientom Hyundaia. Niezależna organizacja oceniająca pojazdy, European New Car Assessment Program (Euro NCAP), przyznała modelowi maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w zakresie bezpieczeństwa.
Unikalne, typowe dla TUCSONA światła do jazdy dziennej (DRL) w technologii LED są płynnie zintegrowane z przednim grillem. Dzięki najnowocześniejszej technologii półlustrzanego oświetlenia, chromowany wygląd osłony chłodnicy przybiera kształty przypominające klejnoty po włączeniu świateł DRL, dodając do eleganckiej stylizacji element przyciągający wzrok.
Dzięki 48-woltowym łagodnym hybrydom z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym, napędowi w pełni hybrydowemu i hybrydowemu typu plug-in, TUCSON oferuje najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych w segmencie kompaktowych SUV-ów. Tymczasem jego wariant N Line łączy w sobie najbardziej dynamiczny design i komfort z inspirowaną sportami motorowymi stylistyką N.