Działania te mają na celu ograniczenie ciężkiego transportu lądowego poprzez oferowanie rozszerzonego transportu wodnego. Dzięki nowym statkom Mälarmax, Lakeway Link zaoferuje bardziej zrównoważony regularny ruch typu roll-on/roll-off oraz transport ciężarowy między jeziorem Mälar a Polską. Pod koniec roku zostaną otwarte regularne połączenia ze stałymi odpłynięciami dwa razy w tygodniu ze Szwecji i Polski.
Oczekuje się, że połączenie zmniejszy ślad klimatyczny w porównaniu z tradycyjnym transportem samochodowym między regionem Mälar a kontynentem, alternatywą, której wcześniej nie było na rynku. Lakeway Link będzie obsługiwany nowym typem statku Mälarmax, który umożliwi połączenie Morza Bałtyckiego z płytkim, ale rozległym jeziorem Mälar i miastami takimi, jak Södertälje i Västerås.
Lakeway Link otworzy drogę wodną między ważnymi punktami logistycznymi w Europie. Wspólne wysiłki na rzecz zrównoważonych rozwiązań żeglugowych mają wzmocnić rozwój szwedzkiej żeglugi i polskich portów nad Bałtykiem, w tym Gdyni, zmniejszając jednocześnie ślad węglowy, jaki powstałby w przypadku kilkukrotnie dłuższego pod względem dystansu transportu drogowego.
Wallenius Lines to firma znana z opracowania koncepcji RoRo w latach 60. XX wieku, a jako inwestor w globalnej branży żeglugowej. Rodzinna grupa Greencarrier od ponad 40 lat specjalizuje się w zrównoważonych rozwiązaniach logistycznych.
- źródło: UM Gdynia
- fot: Karolina Szypelt