Mowa o nowoczesnych promach ro-pax klasy E-Flexer. Obecnie obie jednostki są w stoczni, gdzie trwa ostatni etap przygotowania ich do wypłynięcia na bałtyckie fale. Promy o wymiarach 240 metrów długości będą największymi tego typu jednostkami we wspomnianym rejonie. Mogą pomieścić na pokładzie 1200 pasażerów oraz do 3600 metrów ładunków. Co ważne – statki nowej generacji pozostają ekologiczne, wydajne i energooszczędne.Pierwszy prom rozpocznie realizacje kursów do Szwecji już w połowie lipca. Wypłynięcie drugiego zaplanowano z kolei na listopad.
Pierwotnie planowano, aby oba promy kursowały na trasie pomiędzy szwedzkim Nynäshamn a łotewskim Ventspils, ale ze względu na szczególnie wzmożony popyt na przewozy towarowe w południowej części Morza Bałtyckiego, Stena Line zdecydowała, że E-Flexery będą tam najlepiej wykorzystane. Natomiast dwa zmodernizowane statki Stena Scandica i Stena Baltica nadal będą obsługiwać trasę pomiędzy Nynäshamn i Ventspils.
Nowy terminal w Gdyni, na który Stena Line planuje przenieść się w czerwcu, dysponuje znacznie dłuższym nabrzeżem niż obecny, co umożliwia cumowanie tam statków o długości 240 metrów, czyli takich jak te klasy E-Flexer. Dodatkowo nowy terminal umożliwi Stena Line wdrożenie nowoczesnych rozwiązań usprawniających operacje portowe, a także ograniczenie emisji ze statków i terminali, co jest zgodne z wprowadzeniem przez Stena Line strategii zrównoważonego transportu morskiego.
Przez ponad ćwierć wieku Stena Line nieustannie rozwija połączenie promowe Gdynia-Karlskrona, aby umożliwić naszym partnerom ekspansję ich biznesu, poprawiając dostęp do rynków i utrzymując łańcuchy dostaw dla gospodarek krajów europejskich. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować naszym klientom najnowocześniejsze jednostki na rynku, które są technologicznie zgodne z ideą zrównoważonego transportu oraz otwierają perspektywy dalszego rozwijania przewozów na Autostradzie Morskiej Gdynia-Karlskrona, co jest ważne nie tylko dla nas i naszych klientów, ale także dla całych regionów i krajów, które łączymy – informuje Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
E-Flexery to jednostki ro-pax nowej generacji zamówione przez Stena RoRo dla Stena Line w stoczni w Chinach. Już trzy E-Flexery (Stena Estrid, Stena Embla i Stena Edda) o długości 214 metrów pływają od niespełna 3 lat po Morzu Irlandzkim. Dwa kolejne, przeznaczone na linię Gdynia-Karlskrona będą jeszcze większe. Mają długość 240 metrów i pojemność frachtową 3600 metrów, podczas gdy trzy pierwsze mają 214 metrów długości i pojemność frachtową 3100 metrów. Statki nie mają jeszcze nazw – zostaną im nadane przed wejściem na linię.