Nowa lokalizacja to nowe zalety – łatwy dojazd komunikacją miejską, łatwiej znaleźć miejsce do parkowania, brak barier architektonicznych – osoby z niepełnosprawnościami, z małymi dziećmi lub starsze bez problemu mogą dostać się do placówki i skorzystać z jej usług.
W metamorfozie naszych placówek koncentrujemy się na hybrydowym modelu obsługi, tzn. klient, który odwiedzi nasz oddział otrzyma wsparcie zarówno sprzedażowe z zakresu produktów bankowych, jak i edukacyjne, uwzględniające korzystanie z kanałów zdalnych. Digitalizacja, relacyjność oparta na wysokich standardach obsługi to dla nas priorytety w codziennych kontaktach z klientami. Chcemy zapewnić im jeszcze większą dostępność, atrakcyjne i przystępne rozwiązania ułatwiające codzienne bankowanie, dlatego konsekwentnie wzmacniamy te obszary, podnosząc standard naszych oddziałów, wsłuchując się w głosy klientów, nie zapominając o komforcie pracy doradców. Powstawanie, przeniesienie czy w końcu modernizacja oddziałów w nowej formule to także odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów, którzy coraz chętniej korzystają z cyfrowych rozwiązań – mówi Iwona Duda, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Już od wejścia nowy oddział robi dobre wrażenie – jest przestronnie, nowocześnie, ekologicznie i sympatycznie, są jasne kolory, są donice z kwiatami, a zamiast papierowych plakatów i ulotek – ekran z informacjami o działaniu oddziału i ofercie banku. Jest też kącik dla dzieci , w którym maluchy mogą się bawić w czasie, gdy rodzice załatwiają swoje bankowe sprawy.
Do tej pory działaliśmy wspólnie z Oddziałem 1 w bliskim sąsiedztwie, dzieliło nas niecałe 200 m. Od teraz będziemy dostępni dla naszych obecnych klientów o niecały kilometr dalej, ale dla nas to duża zmiana, z której jako zespół bardzo się cieszymy. Będziemy dążyć do tego, aby obsługa klientów, którzy już nam zaufali pozostała na niezmienionym, wysokim poziomie, a jednocześnie będziemy pracować nad pozyskaniem nowych klientów, zarówno indywidualnych, jak i małych i średnich firm – podkreśla Andrzej Czaja, dyrektor Oddziału 23 PKO Banku Polskiego w Gdańsku.
W oddziale 23 PKO Banku Polskiego w Gdańsku siedmiu doradców codziennie w tygodniu służy wsparciem – zaproponują najlepsze rozwiązania finansowe zarówno klientom indywidualnym jak przedsiębiorcom. W oddziale jest też stanowisko samoobsługowe. Jeśli kto się spieszy albo chce dyskretnie sprawdzić saldo czy historię rachunku może zalogować się na tym stanowisku do swojego konta w serwisie transakcyjnym iPKO, w razie wątpliwości czy obaw bankowi specjaliści doradzą, jak korzystać z nowych technologii przy zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa.
W nowym oddziale jest też samoobsługa gotówkowa. To oznacza, że jeśli ktoś chce wpłacić lub wypłacić gotówkę to musi posłużyć się bankomatem z funkcją wpłatomatu. Jęśli dla klienta banku będzie to nowe doświadczenie to pracownicy oddziału chętnie wytłumaczą jak to się robi ipomogą przy urządzeniu tak, by każdy przeprowadził te pierwsze transakcje skutecznie i bezpiecznie.
Zadbaliśmy również o to, aby spotkania z naszymi klientami odbywały się w dyskretnej, komfortowej atmosferze, co pozytywnie wpływa na budowanie relacji – wszystkie spotkania będą odbywały się w pokojach spotkań – podkreśla dyrektor oddziału.
Dostępny w oddziale bankomat (z funkcją wpłatomatu) działa w różnych wersjach językowych m.in. w języku ukraińskim – to szczególnie ważne w ostatnim czasie. Przeniesienie i modernizacja oddziału reakcja banku na zmieniające się potrzeby i preferencje klientów, którzy coraz częściej wybierają kanały zdalne (bankowość elektroniczną i aplikację mobilną oraz bankomaty i wpłatomaty) do załatwiania swoich finansowych spraw i potrzeb. PKO Bank Polski od lat obserwuje ten trend, a pandemia SARS-CoV-2 dodatkowo go nasiliła. Bank systematycznie cyfryzuje większość procesów. Ostatnie lata to czas transformacji sieci, w tym unowocześniania placówek, zmian w lokalizacji niektórych oddziałów na atrakcyjniejsze dla klientów oraz koncentracji na jednocześnie i stacjonarnej i cyfrowej obsłudze.
Rozmowa z Andrzejem Czaja, dyrektorem Oddziału 23 PKO Banku Polskiego w Gdańsku
Jaki rodzaj klientów potrzebuje w Pańskim oddziale szczególnego zaopiekowania?
W naszym oddziale większość klientów stanowią klienci firmowi oraz segment bankowości osobistej. W gronie placówek największego banku w Polsce jest to dla nas wyróżnienie. Tylko w zeszłym roku udało nam się pozyskać ponad stu klientów firmowych. W ciągu ostatniego roku poszerzyliśmy grono naszych doradców o dwie osoby opiekujące się bankowością firmową oraz dwie kolejne odpowiadające za bankowość indywidualną. Jesteśmy na dobrej drodze, aby dalej rozwijać nasz zespół i już mamy pewne plany w tym temacie.
Z czego jest pan wyjątkowo dumny jako dyrektor oddziału PKO Banku Polskiego?
Największą satysfakcję odczuwam z pracy mojego zespołu. Udało nam się stworzyć drużynę zawsze otwartą na klienta. Nasi doradcy mają ogromną wiedzę, dzięki której realizują bardzo skompilowane transakcje czy usługi. Doradcy są bardzo wysoko oceniani przez klientów. Mogę śmiało powiedzieć, że oddział ma bardzo dobrą renomę na rynku trójmiejskim.
Oddział zajmuje czołowe miejsca w regionie oraz w Polsce – 2021 rok najwyższy wynik roczny ze wszystkich oddziałów regionu gdańskiego.
Czym oddział jest dla lokalnej społeczności?
Jesteśmy oddziałem bezgotówkowym, dzięki czemu klienci w komfortowych warunkach, bez kolejek, mogą załatwić wszystkie sprawy bankowe. Oddział ma rozbudowane biznesy i wybitną kadrę. Każdy klient może mieć pewność, że zostanie obsłużony zgodnie ze standardami PKO Banku Polskiego przez specjalistę w swojej dziedzinie, dla którego ważne jest dobro klienta. W oddziale skupiamy się bardzo mocno na klientach firmowych, większość z nich jest równocześnie klientami bankowości osobistej i indywidualnej, podobnie jak ich pracownicy.
Na czym szczególnie chce się Pan skupić w pracy oddziału w nowej lokalizacji? Jakie obszary chcecie udoskonalać?
Po przeniesieniu oddziału będziemy mogli pozwolić sobie na otworzenie wszystkich linii biznesowych. Najbardziej doceniają nas klienci z sektora małych i średnich firm i tutaj będziemy robić wszystko, aby ten wysoki poziom obsługi utrzymać. Pracujemy również na tym, aby zacząć rozwijać bankowość hipoteczną. Obecnie nasi klienci mogą skorzystać z ubezpieczeń – zarówno komunikacyjnych jak i nieruchomości. W najbliższym czasie chcemy rozwijać się w każdym z tych kierunków. Chcemy być oddziałem, który kompleksowo zaopiekuje się klientem.
Czy podejmujecie działania poza siedzibą banku – wśród lokalnych społeczności?
Aktywnie od 5 lat reprezentujemy bank w dwóch organizacjach biznesowych. Są to cykliczne spotkania odbywające się co tydzień, w czasie obostrzeń pandemicznych spotkania odbywały się online. Zapraszamy najważniejszych klientów na spotkania biznesowe. Staramy się być zawsze jak najbliżej klienta (na żywo lub online).
Również jako zespół staraliśmy się włączać w lokalną pomoc. W czasie pandemii koronawirusa zbieraliśmy dary dla szpitali i medyków, a obecnie wspieramy obywateli z Ukrainy, którzy uciekli do nas w czasie wojny. Przygotowujemy dla nich paczki z ubraniami, jedzeniem, zabawkami, a także wspieramy uchodźców finansowo.