Zmiana logo ma związek ze strategią producenta – Next Level Skoda 2030. Owa strategia jest swoistym ukierunkowaniem marki na cyfryzację oraz elektryfikację oferowanych pojazdów. Tożsamość marki z południa, a razem z nią – logo oraz podejście do zarządzania mają na celu dostosowanie się do wspomnianych trendów.
Coraz bardziej intensywne wykorzystanie logo w różnych formatach cyfrowych skłoniło nas do przeprojektowania logo w dwuwymiarowej grafice, która jest łatwiejsza do rozpoznania i bardziej wyróżniająca się podczas prezentacji niż istniejący projekt trójwymiarowy – podkreśla Petra Mackeová – przedstawicielka działu marketingowego tytułowej marki.
„Koniec kury”
Charakterystyczna skrzydlata strzała przejdzie do historii już za niespełna dwa lata. Od roku 2024 Skoda będzie mieć nową identyfikację wizualną. Wiele osób ze świata motoryzacji złośliwie zrównywało dotychczasowe logo z wizerunkiem kury. Mimo nowego znaczka, pierwotne logo wciąż będzie widnieć w komunikacji marki. Z kolei na autach pojawi się zaktualizowany znak słowny – napis „Skoda” zyska odmieniony „daszek” przy literze „S” – to w celu ułatwienia pisowni poza rodzimym rynkiem.