Poznaliśmy projektanta historycznej przestrzeni!

Firma Green Cities Infrastrucuture Sp z o. o. opracuje dokumentację projektowo – kosztorysową, wykona prace geodezyjne i będzie sprawowała nadzór autorski dla inwestycji pn.: „Przebudowa Placu Konstytucji wraz z ulicami: Dworcową, Janka Wiśniewskiego, Jana z Kolna w Gdyni”. Koszt prac wyniesie 921 270,00 zł. brutto.

Jak podkreślał Wojciech Szczurek, prezydent miasta Gdyni – Plac Konstytucji to wizytówka miasta – jedno z pierwszych miejsc, jakie widzą przyjezdni. Jest też intensywnie użytkowany przez mieszkańców. Urodę powinien łączyć z doskonałą funkcjonalnością: musi być tak wygodny, by ułatwiał życie w każdych warunkach, także wtedy gdy leje deszcz, a my za późno wstaliśmy i próbujemy zdążyć na pociąg, ale też tak piękny, by warto było się na nim zatrzymać w trakcie niespiesznego spaceru. Opracowana koncepcja, a potem projekt daje mi wiarę, że spełni te wysokie oczekiwania.

Do drugiego postępowania przetargowego zgłosiło się trzech projektantów, wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę. Zgodnie z umową, wykonawca będzie miał 48 tygodni na przygotowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Na jej podstawie zrealizowana zostanie przebudowa placu Konstytucji wraz z wlotami przyległych ulic: Dworcową, Janka Wiśniewskiego i Jana z Kolna. Finalnie inwestycja poprawi funkcjonalność i wizerunek węzła transportowego Gdynia Główna w sercu miasta.

Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. 

Do drugiego postępowania zgłosiło się trzech wykonawców, którzy oceniani byli wg kryteriów oceny ofert określonych w dokumentach zamówienia: cena oferty brutto 60%, okres wykonania 30%, doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia 10%:

1. Green Cities Infrastructure Sp z o.o. z Gdańska, czas wykonania 48 tygodni, cena 921 270,00 zł brutto;
2. PALMETT Sp. z o. o. Sp. K z Warszawy, czas wykonania 52 tygodnie, cena 1 533 712,00 zł brutto;
3. Biuro Drogowe Sp. z o.o. z Gdyni, czas wykonania 48 tygodni, cena 939 720,00 zł brutto.

plansza z nową koncepcją Placu Konstytucji w Gdyni /mat. WOM

Przypomnijmy, że obecnie teren jest mocno zdominowany przez układ drogowy i ruch samochodowy o charakterze tranzytowym. Celem projektu, a następnie przebudowy jest poprawa atrakcyjności przestrzeni, zachęcenie do korzystania z niej przez pieszych i rowerzystów, przybliżenie do dworca i do siebie nawzajem przystanków transportu miejskiego. Główne dążenie to dalsza poprawa integracji transportu zbiorowego oraz ochrona przestrzeni przed nadmiernym ruchem pojazdów poprzez:

  • przywrócenie reprezentacyjnego placu przed Dworcem PKP Gdynia Główna – placu dostępnego dla pieszych jako szeroko rozumianego miejsca wspólnego, przyjaźnie zaaranżowanej przestrzeni publicznej zapewniającej swobodny dostęp do usług, handlu i wypoczynku w najbliższej okolicy, w sąsiedztwie uspokojonego oraz uporządkowanego ruchu samochodowego;
  • utworzenie nowoczesnego węzła komunikacyjnego z nowym rozmieszczeniem przystanków, a także przejrzystymi i  intuicyjnymi funkcjami komunikacyjnymi dla mieszkańców i turystów, w szczególności dla pasażerów publicznego transportu zbiorowego;
  • zwiększenie bezpieczeństwa dla ruchu pieszego, rowerowego z jasno określonymi, wygodnymi trasami przemieszczeń;
  • zwiększenie priorytetu dla publicznego transportu zbiorowego buspasami, uspokajając tym samym ruch samochodowy, w szczególności tranzytowy na obszarze placu Konstytucji;
  • wyeksponowanie modernistycznej tkanki urbanistycznej i historycznych budynków poprzez przemyślaną ingerencję zielenią, w obszarze nowo zdefiniowanego placu i wzdłuż przyległych ulic.
  • źródło: UM Gdynia
  • foto główne: M. Mielewski
Poprzedni artykuł

Gdynia: Ruszyły zdjęcia do serialu Netflixa!

Następny artykuł

Ofiary innowacji...?

powiązane artykuły
Total
0
Share