Samorząd Województwa Pomorskiego inwestuje w tabor kolejowy

Nasz region jest liderem kolejowym w skali kraju. Podróże tego typu środkiem lokomocji cieszą się u nas największym powodzeniem spośród wszystkich województw. To zaledwie jeden z powodów dla których inwestujemy w kolej. Kilka dni temu Zarząd Województwa Pomorskiego podjął decyzję o inwestycji związanej z taborem elektrycznym. W tle są inne – duże plany inwestycyjne…

Systematyczny i konsekwentny rozwój infrastruktury kolejowej na Pomorzu oraz ogromne zainteresowanie podróżami koleją powodują, że samorząd województwa inwestuje nie tylko w budowę i modernizację szlaków kolejowych, ale także w posiadany tabor.  

Obecnie największym wyzwaniem jest zapewnienie taboru dla linii PKM po jej elektryfikacji oraz wymiana taboru na liniach obsługujących ruch aglomeracyjny – wyjaśnia Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. – To musi być tabor dostosowany do dużej liczby pasażerów. Docelowo chcemy, aby było to 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla aglomeracji oraz 11 pojazdów dedykowanych dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – dodaje marszałek.

Jakie konkretnie będą nowe pociągi, będzie wiadomo po sporządzeniu specyfikacji przetargowej

Pomorze kolejowym liderem

Urząd Transportu Kolejowego opublikował dane dotyczące kolejowych przewozów pasażerskich w 2021 roku. Województwo pomorskie jest liderem wykorzystania kolei przez mieszkańców. Wskaźnik wykorzystania kolei, czyli liczba podróży pociągiem, którą odbył mieszkaniec regionu w 2021 r., wyniósł 19,9.

Ten wynik nie jest najwyższy w historii, ale widać powolne odbicie po okresie pandemii, kiedy liczba podróżnych spadła prawie o połowę – mówi Leszek Bonna, wicemarszałek województwa pomorskiego. – Jeśli nie zaskoczy nas kolejna silna fala pandemii lub inne okoliczności, to spodziewam się, że z roku na rok będziemy odnotowywać wzrastającą liczbę pasażerów w składach – dodaje.

Drugie miejsce w zestawieniu zajęło województwo mazowieckie. Tam wskaźnik wynosi 13,6.

Warto dodać, że planowany zakup EZT to nie jedyna inwestycja w tabor, jaką planuje samorząd województwa. W drugiej edycji rządowego programu Polski Ład złożony został wniosek na zakup 4 pojazdów o napędzie hybrydowym, spalinowo-elektrycznym. Takie pojazdy są niezbędne z uwagi na przedłużającą się elektryfikacją linii kolejowej nr 201, za którą odpowiadają Polskie Linie Kolejowe.

Poprzedni artykuł

Męskie Granie powraca do 3miasta!

Następny artykuł

Forum BSS wróciło do Miasta Morza. Wieczorem Gala Outsorcing Stars

powiązane artykuły
Total
0
Share