Turystyczny szturm na Miasto Neptuna

Majówka zbliża się wielkimi krokami, a to oznacza, że sezon w Gdańsku rozkręci się na dobre. Miasto Neptuna stanie się celem podróży tysięcy turystów z kraju oraz spoza granic. O konsekwentnie rosnącej liczbie gości świadczą również dane opublikowane przez Gdańską Organizację Turystyczną.

Z badań zaprezentowanych podczas briefingu prasowego wynika, że w 2021 roku liczba turystów odwiedzających Gdańsk wzrosła o ponad 50% względem roku 2020. W konferencji udział wzięli m.in. Piotr Borawski, zastępca prezydenta ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu, Łukasz Wysocki, prezes Zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej oraz Katarzyna Nałysz-Safuryn, specjalista ds. badań i analiz.

Podczas briefingu dowiedzieliśmy się, że w minionym roku do Gdańska przybyło 3 036 995 gości. To wzrost na poziomie 53 pp. względem roku 2020. Wówczas w stolicy Pomorza zjawiło się niespełna 2 miliony osób. 86% odwiedzających Gdańsk w ubiegłym roku to goście krajowi – najczęściej były to osoby z Pomorza oraz z Kujawsko-Pomorskiego (15%) i z Mazowsza (10%). A jak prezentują się wskaźniki związane z turystami zagranicznymi? 41% z nich przybyło do Gdańska z Niemiec, a 14% ze Skandynawii. Cieszy pojawienie się gości z Czech oraz Hiszpanii (ok. 5%).

Briefing prasowy: Ruch Turystyczny w Gdańsku w 2021. Fot .G. Mehring

Cieszy również przyjazd gości z zagranicy. Wiele czynników wskazuje na to, że będą oni wracać. Potwierdzają to m.in dane za pierwszy kwartał pokazujące ruch na lotnisku, który znacznie wzrósł oraz awizowane wizyty dużych wycieczkowców w porcie w Gdańsku, który może przekroczyć 100 zawinięć. To pozwala wyciągać takie wnioski, że ten rok turystycznie będzie jeszcze lepszy – podkreśla Piotr Borawski, zastępca prezydenta ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu. – Czekamy na naszych gości, zapraszamy ich serdecznie do naszego miasta. Jest tutaj bezpiecznie, a miasto i wszystkie jego atrakcje są na sezon przygotowane – dodaje.

Patent na Gdańsk, czyli auto + hotel

Jeśli chodzi o sposób podróżowania, to najczęściej wybierano samochód (68%), pociąg (blisko 18%) oraz samolot (8%). Ci, którzy nocowali, decydowali się na hotel (29%), wynajęte mieszkanie (15%) oraz pobyt u znajomych/rodziny (15%). Jakie miejsca cieszyły się największą popularnością? Były to: Westerplatte – 30%, molo w Brzeźnie (24%) a także park i katedra w Oliwie (blisko 23%). Z kolei jeśli chodzi o spędzanie czasu to królowały spacery (52%), zwiedzanie (również 52%) oraz zakupy (27%). Warto podkreślić, iż turyści odwiedzający Gdańsk byli w zdecydowanej większości usatysfakcjonowani pobytem w tym mieście. W klasyfikacji oceny pobytu w Gdańsku – nota wyniosła 8.9 w 10-stopniowej skali.

Są to głównie pobyty rodzinne od trzech do pięciu dni. To jest też zmiana, którą widzimy zarówno w okresie letnim, jak i na przestrzeni całego roku. Pobyty w formule city break, często weekendowe, mieszające pobyt na świeżym powietrzu i spędzanie czasu podczas typowej rekreacji z eksplorowaniem oferty kulturowej i historycznej Gdańska – tłumaczy Łukasz Wysocki, prezes Zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

Inforgrafika/Gdańska Organizacja Turystyczna

Poprzedni artykuł

Poznaliśmy laureatów "Pomorskich Oscarów"!

Następny artykuł

Jedyny taki salon samochodowy w Europie

powiązane artykuły
Total
0
Share