Pierwszym etapem budowy nowej przystani była przebudowa mostu. Przeszedł on gruntowny remont i dla ułatwienia przepływu małej floty został przekształcony w most zwodzony.
Realizacja tej inwestycji, to kolejny dowód na to, że Gdańsk rozwija się także w kierunku infrastruktury związanej z wodą – mówił Piotr Borawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu. – Cieszy mnie fakt, że dzięki partnerstwu prywatno-publicznemu możemy realizować kolejne atrakcyjne inwestycje w naszym mieście. Niedawno otwieraliśmy marinę w Górkach Zachodnich, mówiliśmy też o budowie nowej morskiej bazy żeglarskiej w Jelitkowie – marina przy Moście Stągiewnym jest kolejnym elementem turystyki wodnej Gdańska. Jestem przekonany, że to miejsca będzie atrakcyjne zarówno dla mieszkańców, jak i turystów.
Koszt budowy mariny wyniósł blisko 5 milionów 670 tys. zł brutto. Partnerem inwestycji jest Granaria. Jej powstanie daje możliwość wykorzystania w pełni walorów Nowej Motławy. Przyczyniło się to również do wzrostu atrakcyjność turystycznej wschodniego brzegu Wyspy Spichrzów.
Dzięki zwodzonemu mostowi marina będzie mogła obsłużyć większą ilość turystów przypływających do Gdańska swoimi jednostkami, tym samym niezagospodarowane dotychczas tereny nabrzeża staną się bardziej atrakcyjne dla pieszych i będą stanowić urozmaicenie dla ścisłego centrum Gdańska. Po obu stronach rzeki Nowa Motława umiejscowione zostały pomosty pływające. Ich łączna długość umożliwi cumowanie od 40 do 60 jednostek w zależności od ich długości, a także houseboaty. Marina będzie utrzymywana i zarządzana przez partnera prywatnego przez 9 lat.