ChatGPT. Prawa ręka współczesnego managera?

Czas najwyższy przestać się czarować. Sztuczna inteligencja przestała wkraczać do naszych firm – na tym etapie ona się w nich już urządza. Część managerów już dziś nie wyobraża sobie funkcjonowania bez stosowania AI w swojej pracy.

Chodzi przede wszystkim o ChatGPT, który dziś jest wykorzystywany między innymi do generowania raportów, tworzenia analiz oraz wsparcia w procesach rekrutacyjnych. To właśnie wspomniane generowanie i optymalizowanie raportów poprzez wykorzystanie zaawansowanych algorytmów przetwarzania języka naturalnego w kontekście określonych dokumentów biznesowych cieszy się dziś sporą popularnością pośród managerów. AI we wspomnianym wymiarze pomaga managerom w kreowaniu szczegółowych analiz w skali rynkowej, a nawet indywidualnej – pod kątem danego klienta. Jak to wygląda w praktyce?

Praktyczne zastosowanie ChatGPT może polegać na przygotowaniu wstępnego raportu dla klienta. Raport ten uwzględni trendy i możliwości dotyczące danej branży w konkretnym obszarze rynkowym. Wystarczy zastosować odpowiedni prompt, aby w kilka minut zebrać dane do wstępnego zarysu prezentacji. Przygotowanie pierwotnej analizy bez narzędzia AI zajęłoby nam co najmniej kilka godzin.

Podobnie rzecz się ma z analizami finansowymi. Tytułowe narzędzie nie dość, że może przygotować raport finansowy na podstawie określonych danych – to dodatkowo może wygenerować główne jego elementy w taki sposób, aby był bardziej czytelny dla odbiorców – np. klientów. To świetna alternatywa dla managerów finansowych, którzy przygotowują prezentację przed zarządem lub klientami.

Jeśli jako manager uważasz, że ChatGPT jest przydatny, ale niekoniecznie w obszarze marketingowym – grubo się mylisz. Wielu specjalistów od spraw komunikacyjnych korzysta dziś z tego narzędzia między innymi w obszarze badań trendów wśród konsumentów oraz w obszarze stricte produktowym. ChatGPT jest w stanie określić najważniejsze zmiany dotyczące preferencji konsumentów na podstawie dostępnych badań rynkowych, a jakby tego było mało – może usprawnić przygotowanie określonej strategii marketingowej pod kątem rozwoju danego produktu.

A skoro mowa o komunikacji – nie wolno nam zapomnieć o strukturze HR. Jej przedstawiciele również coraz chętniej sięgają do rozwiązań oferowanych przez sztuczną inteligencję. ChatGPT wspiera procesy rekrutacyjne oraz pomaga w tworzeniu strategii marketingowych w social mediach. Ponadto – wspiera proces kreowania jasnych komunikatów zachowując szerszy kontekst. To wartościowa opcja – zwłaszcza teraz, gdy budowanie i utrzymywanie relacji z klientami jest kluczowe względem rozwijania biznesu w okresie postpandemicznym. Podobnie jak płynna i efektywna wymiana informacji wewnątrz struktur przedsiębiorstwa.

O potencjale AI w odniesieniu do działań administracyjnych mówiliśmy już wiele. Warto jednak wspomnieć o zastosowaniu w tym obszarze konkretnego rozwiązania, jakim jest ChatGPT. Skorzystanie z tej alternatywy pomaga klasyfikować elementy poszczególnych danych – np. wiadomości, co z kolei umożliwia ich podział ze względu na status ważności. Automatyzacja procesów zarządzania dokumentacją czy aranżowania harmonogramów jest szczególnie przydatna pośród konsultantów, a obecne trendy wskazują na to, że ChatGPT z powodzeniem może być wykorzystywany również na polu samorządowym.

AI rozwija się w błyskawicznym tempie. Już dziś jest jednym z najważniejszych narzędzi w pracy managera. ChatGPT usprawnia poszczególne zadania i pozwala zaoszczędzić na czasie. Minimalizuje także ryzyko wystąpienia błędów, które przecież są wpisane w pierwiastek ludzki.

Poprzedni artykuł

Barometr zawodów. Tych pracowników brakuje na Pomorzu!

Następny artykuł

BCC: Gala Liderów Polskiego Biznesu [RELACJA]

powiązane artykuły
Total
0
Share