Klasa premium. Jakie modele aut wybieramy najczęściej?

W lipcu 2023 roku w Polsce zarejestrowano 8 453 nowych aut klasy premium. Jakie modele z tego segmentu wybieramy najczęściej?

Liczba sprzedanych – nowych egzemplarzy aut klasy premium w Polsce może robić wrażenie. W analogicznym okresie minionego roku sprzedaż nowych pojazdów z tytułowego segmentu była niższa o blisko 20%. Na uwagę zasługuje także udział modeli z najwyższej półki w skali całego rynku sprzedaży nowych aut osobowych. We wspomnianym lipcu wyniósł on 23%. Które modele klasy premium wybieramy najczęściej?

Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek w okresie całego półrocza utrzymało Audi. Wynik producenta z Ingolstadt na polskim rynku to 15 037 zarejestrowanych aut. Model, który cieszył się największym zainteresowaniem to Audi A3, które wyprzedziło o włos wariant Q5. Drugą pozycję w zestawieniu zajmuje BMW. Najczęściej rejestrowane modele w gamie BMW na przestrzeni tego roku to: seria 3, X3 oraz X5. Najniższy stopień podium także przypada niemieckiej marce. Mowa o Mercedesie, który co prawda stracił na sprzedaży w porównaniu do 2022 roku o 17%, ale wciąż stanowi czołówkę w segmencie premium. W tym sezonie prym wiedzie GLC – tuż przed CLA oraz klasą A.

Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek utrzymało Audi. Wynik producenta z Ingolstadt na polskim rynku to 15 037 zarejestrowanych aut.

O wyjątkowym pechu może mówić Volvo. To kolejny ranking, w którym tytułowa marka ląduje poza podium. Cieszyć może natomiast pozytywna tendencja sprzedażowa. Producent ze Szwecji zanotował wzrost sprzedaży modeli premium na poziomie 17% względem analogicznego okresu roku 2022. Duża w tym zasługa modelu XC60, który od dawna jest flagowym wariantem skandynawskiej marki. Wzrost statystyczny w przypadku Volvo może być jednak chwilowy, ponieważ w tego typu rankingach coraz odważniej miesza Azja…

A mówiąc ściślej – Lexus. Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar – wspomniana marka może się pochwalić bardzo dużą dynamiką sprzedaży. Wzrost na poziomie 140% względem poprzedniego roku mówi sam za siebie. Japoński producent nie kryje swoich ambicji zajęcia w przyszłości czwartej pozycji w rankingu rejestracji aut klasy premium w Polsce.

Lexus podbija rynek nowych aut premium nad Wisłą z największą dynamiką sprzedaży. W tej sytuacji nie możemy nie wspomnieć o marce, która odznaczyła się najniższą dynamiką. Jest nią Alfa Romeo – marka, która zamyka stawkę rankingową.

Na koniec szybkie zestawienie modeli spośród wszystkich marek. Najczęściej kupowanym – nowym modelem aut klasy premium zostaje wspomniane Volvo XC60 z liczbą 3 640 sztuk. Drugie miejsce zajmuje Lexus NX (2 641 sprzedanych egzemplarzy). Podium zamyka Audi A3. Ten model kupiło aż 2 220 osób w Polsce.

Poprzedni artykuł

Ranking Miast Przyjaznych Kierowcom. Jak wypada Gdańsk, Sopot oraz Gdynia?

Następny artykuł

Zarząd Portu Gdańsk w komplecie! Kim jest nowy wiceprezes?

powiązane artykuły
Total
0
Share