Gdynia: Kluczowa inwestycja wkracza w decydującą fazę

Jedna z największych inwestycji dla Gdyni wkracza w najbardziej oczekiwaną fazę – wyboru wykonawcy prac budowlanych. Nowa droga, która usprawni komunikację pomiędzy Śródmieściem a Obwodnicą Trójmiasta, wpłynie na ruch na zdecydowanie większym obszarze.

Koncepcja budowy obwodnicy jest efektem szczegółowej analizy układu komunikacyjnego Witomina. Jest to element kończący jedną z największych zmian jakie przechodzi ta część miasta. Zakończona przebudowa ul. Hodowlanej, trwająca przebudowa ul. Chwarznieńskiej to działania, które są ze sobą powiązane tworząc kompleksowe rozwiązanie.

 Ogłoszenie przetargu na wykonanie prac budowlanych to moment szczególny, szczególnie w przypadku tak kompleksowego rozwiązania, którym jest Obwodnica Witomina. Rozwój dzielnic zachodnich, sprawna komunikacja z Obwodnicą Trójmiasta, ale przede wszystkich oddech dla Witomina, które przestanie być dzielnicą podzieloną przez tysiące aut jadących w ruchu tranzytowym. Obwodnica Witomina będzie służyła tysiącom gdynianek i gdynian.

Wojciech Szczurek – Prezydent Gdyni
mat. prasowe – UM Gdynia

Prace projektowe były związane z przeprowadzeniem bardzo złożonej części uzgodnień, wyznaczeniem szczegółowego przebiegu, który nie będzie powodował budowę wiaduktów – przy inwestycji tej skali każda decyzja wpływa na późniejszy koszt. Projektant miał jasno wyznaczone cele, które zostały w pełni dochowane.

Inwestycja to droga o czterech pasach ruchu, wraz z ciągiem pieszym i rowerowym. Dzięki rozwiązaniu powstaje wydajny korytarz transportowy do zachodniej części miasta, który pozwoli na sprawne poruszanie się różnymi środkami transportu. Nie zapominamy o wsparciu dla komunikacji miejskiej, a także zachowaniu istniejących połączeń leśnych. Budowa Obwodnicy Witomina to jedno z najważniejszych zadań na inwestycyjnej mapie Gdyni ostatnich lat.

Marek Łucyk – Wiceprezydent Gdyni ds. Rozwoju.

Roboty drogowe obejmą:

  • budowę dwujezdniowej obwodnicy – trasy głównej,
  • przebudowę dróg istniejących wraz z budową skrzyżowań,
  • budowę zjazdu,
  • budowa ścieżek pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych i chodników,
  • budowa systemu odwodnienia powierzchniowego wraz z wpustami i przykanalikami do rowów drogowych,
  • budowa przepustów drogowych.

Roboty mostowe obejmą:

  • budowa przejść dla zwierząt oraz przejazdów gospodarczych,
  • budowa kładek technologicznych,
  • budowa wiaduktu drogowego.

Kanalizacja deszczowa:

  • budowa sieci kanalizacji deszczowej.

Urządzenia ochrony środowiska:

  • budowa bezkolizyjnych przejść dla zwierząt.

Ponadto:

  • Budowa sieci elektroenergetycznej:
  • Budowa kanału technologicznego,
  • Budowa urządzeń sytemu zarządzania ruchem,
  • Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej,
  • Urządzenia bezpieczeństwa ruchu.

Rozbiórki:

  • elementów dróg i ulic,
  • elementów sieci uzbrojenia terenu,
  • elementów małej architektury i ogrodzeń

źródło: UM Gdynia

Poprzedni artykuł

Znana marka modowa dołącza do Galerii Przymorze

Następny artykuł

Czarne chmury nad branżą logistyczno-transportową

powiązane artykuły
Total
0
Share