Młodzi i zdolni! Kreatywne pomysły biznesowe gdyńskiej młodzieży

Studio wspierające w tworzeniu muzyki, aplikacja pobudzająca kreatywność oraz oprawki zmieniające kolor w zależności od temperatury i życzenia właściciela. To zwycięskie pomysły na biznes w konkursie „Washington Business Week 2023”,

„Washington Business Week” to konkurs przeznaczony dla pełnoletnich uczniów gdyńskich szkół średnich oraz tych, którzy mieszkają w Gdyni, ale uczą się w innych miastach. Uczestnicy muszą też interesować się przedsiębiorczością i dobrze władać językiem angielskim. Ich zadaniem było przedstawienie własnego pomysłu na biznes z dowolnej branży. Uczniowie mogli zgłaszać swoje projekty do 22 maja. Spośród nadesłanych zgłoszeń wybrano trzy najlepsze projekty.

Laureaci konkursu odwiedzili Urząd Miasta Gdyni. Z autorami najbardziej innowacyjnych i kreatywnych prac spotkał się wiceprezydent Gdyni Bartosz Bartoszewicz, który wręczył im dyplomy.

Chcemy wspierać młodzież w zdobywaniu wiedzy i doświadczenia. Dlatego organizujemy konkurs, dzięki któremu młode osoby z Gdyni mogą wziąć udział w projekcie „Washington Business Week’ i uczyć się od osób, które mają swoje firmy, dowiedzieć się od nich, jak prowadzić działalność. To również szansa na nawiązanie współpracy i okazja do poznania z ludźmi z całego świata, wymiany poglądów i doświadczeń. Mam nadzieję, że uczniowie wrócą do Gdyni z nowymi doświadczeniami i będą budować nasze miasto, realizując tutaj swoje własne inicjatywy – mówi podczas spotkania Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.

Kto zwyciężył w tegorocznej edycji?

Zwycięzcami tegorocznej edycji konkursu zostali: Kacper Hnatyszyn i Jakub Hanek. Drugie miejsce zajęła Joanna Pedryc. Czego dotyczyły ich prace? Kacper Hnatyszyn zaprezentował projekt Askro Studio, czyli usługi mającej wspierać artystów w tworzeniu ich własnej muzyki.

To pomysł na uruchomienie studia, gdzie wszyscy, którzy chcą tworzyć muzykę, mogą spełniać swoje marzenia, rozwijać się muzycznie. W tym miejscu będzie można uzyskać wsparcie, np. jeśli chodzi o dostęp do sprzętu – tłumaczy Hnatyszyn.

Jakub Hanek przedstawił projekt „CreatiMind” – aplikacji na telefon, która ma pobudzać kreatywność i stymulować ją poprzez odpowiednie ćwiczenia.

Pierwszy etap do badanie EEG, podczas którego wykonuje się konkretne ćwiczenia. Urządzenie bada te obszary mózgu, które są najbardziej aktywne podczas ich wykonywania. Potem we współpracy ze sztuczną inteligencją są tworzone spersonalizowane ćwiczenia, które dotyczą najbardziej aktywnych obszarów mózgu. I użytkownik może te ćwiczenia wykonywać, co pobudza jego kreatywność. Jest to aplikacja skierowana głównie do artystów muzycznych, pisarzy, piosenkarzy, wizjonerzy, którym kreatywność jest niezbędna – opowiada Hanek.

Natomiast Joanna Pedryc wymyśliła Fracolorine, czyli oprawki zmieniające kolor w zależności od temperatury i zindywidualizowane według potrzeb właściciela.

Chodzi tutaj o tworzenie oprawek według życzenia klienta. Można wybrać kolor i kształt i wszystko dostosować pod siebie, wykorzystując przedziały temperaturowe. W taki sposób np. wychodząc na dwór, oprawki zmienią kolor na inny – mówi Pedryc.

fot. UM Gdynia


Laureaci konkursu w nagrodę wezmą udział w prestiżowym projekcie edukacyjnym za oceanem. Chodzi o amerykańską edycję programu „Washington Business Week”. W Stanach Zjednoczonych są one organizowane na kampusach uniwersyteckich oraz online. Laureaci pierwszego miejsca będą uczestniczyć w edycji stacjonarnej, która odbędzie się na University of Puget Sound. Potrwa on od 23 lipca do 28 lipca. Natomiast laureatka drugiego miejsca weźmie udział w edycji online – od 10 do 14 lipca.
 
Konkurs „Washington Business Week” jest organizowany przez gdyński samorząd we współpracy z Seattle-Gdynia Sister City Association. Ma kształtować przedsiębiorcze postawy wśród młodzieży, doskonalić wiedzę ekonomiczną uczniów i przygotowywać ich do wyzwań współczesnego świata. Jeden z jego celów to również promowanie współpracy międzynarodowej, przyjaznych relacji między mieszkańcami Gdyni i Seattle oraz efektów współpracy między miastami.
 
Konkurs jest częścią programu „Washington Business Week”, który jest realizowany przez Foundation for Private Enterprise Education. Jej misja to edukacja biznesowa młodzieży i odkrywanie potencjału uczniów jako przyszłych pracowników i pracodawców. Program ma wieloletnią tradycję. Jego pierwsza edycja odbyła się w 1976 roku.

źródło: UM Gdynia

Poprzedni artykuł

Inwestorzy z Bliskiego Wschodu kupią Lechię Gdańsk...?

Następny artykuł

Muzealne urodziny na Westerplatte. Jakie atrakcje przygotowali organizatorzy?

powiązane artykuły
Total
0
Share