Pojazd będzie kosztować niespełna 35 mln zł. Przeznaczony będzie do obsługi połączeń regionalnych. Wyposażony będzie podobnie jak inne Impulsy, w klimatyzację, system informacji pasażerskiej sieć wi-fi. Na pokładzie znajdzie się również defibrylator AED. Cały skład będzie monitorowany. Zostanie wydzielona również przestrzeń do przewozu rowerów. Dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej możliwości poruszania się zostaną wyznaczone specjalne miejsca siedzące.
Kupując tak nowoczesne składy, chcemy konsekwentnie rozwijać transport kolejowy i poprawiać jakość podróży – podkreśla Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Pomorskiego.
Impuls na pomorskie tory powinien wyjechać w październiku 2024 roku.
Podpisana 16 sierpnia 2023 roku umowa oznacza, że NEWAG dostarczy na Pomorze, co najmniej 36 składów. Przypomnijmy, że 15 czerwca 2023 roku samorząd województwa złożył wniosek o dofinansowanie w ramach Krajowego Planu Odbudowy.
Jeśli pieniądze unijne zostaną odblokowane, uruchomiona zostanie opcja zawarta w przetargu. A to oznacza, że kupimy 10 kolejnych pociągów. Łącznie to aż 45 składów – mówi Marszałek Województwa Pomorskiego.
Trzeba też wspomnieć o czterech pojazdach dwunapędowych, nazywanych popularnie hybrydami. A jak wygląda harmonogram dostaw?
Dostawy zostały zaplanowane następująco: w 2023 r. – 8 pociągów, w 2024 r. – 8 pociągów, w 2025 roku – 8 pociągów, a dodatkowo ewentualnie, 9 jeśli będzie dofinansowanie z KPO, i w 2026 roku – 12 składów – wylicza Struk.
źródło: Samorząd Województwa Pomorskiego