Pojazd będzie kosztować niespełna 35 mln zł. Przeznaczony będzie do obsługi połączeń regionalnych. Wyposażony będzie podobnie jak inne Impulsy, w klimatyzację, system informacji pasażerskiej sieć wi-fi. Na pokładzie znajdzie się również defibrylator AED. Cały skład będzie monitorowany. Zostanie wydzielona również przestrzeń do przewozu rowerów. Dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej możliwości poruszania się zostaną wyznaczone specjalne miejsca siedzące.
Kupując tak nowoczesne składy, chcemy konsekwentnie rozwijać transport kolejowy i poprawiać jakość podróży – podkreśla Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Pomorskiego.
Podpisana 16 sierpnia 2023 roku umowa oznacza, że NEWAG dostarczy na Pomorze, co najmniej 36 składów. Przypomnijmy, że 15 czerwca 2023 roku samorząd województwa złożył wniosek o dofinansowanie w ramach Krajowego Planu Odbudowy.
Jeśli pieniądze unijne zostaną odblokowane, uruchomiona zostanie opcja zawarta w przetargu. A to oznacza, że kupimy 10 kolejnych pociągów. Łącznie to aż 45 składów – mówi Marszałek Województwa Pomorskiego.
Trzeba też wspomnieć o czterech pojazdach dwunapędowych, nazywanych popularnie hybrydami. A jak wygląda harmonogram dostaw?
Dostawy zostały zaplanowane następująco: w 2023 r. – 8 pociągów, w 2024 r. – 8 pociągów, w 2025 roku – 8 pociągów, a dodatkowo ewentualnie, 9 jeśli będzie dofinansowanie z KPO, i w 2026 roku – 12 składów – wylicza Struk.
źródło: Samorząd Województwa Pomorskiego